Problemstilling med fokus på Autismespekterforstyrrelser

Hvordan etablere et kunnskapsnettverk om Autismespekterforstyrrelser?

Visjonen er å gjøre hverandre trygge og kloke gjennom kunnskap. Ved å dele erfaringer i arbeid med autisme-elever.

Rektor på Råholt ungdomsskole har utfordret meg til å dra i gang arbeidet med å opplyse, informere, dele erfaringer og i fellesskap utvikle hverandre.

(Forrige utkast)

søndag 14. oktober 2007

Nytt utkast til Problemstilling

Dele erfaringer i arbeid med autisme-elever.

Rektor på Råholt ungdomsskole har utfordret meg til å dra i gang arbeidet med å opplyse, informere, dele erfaringer og i fellesskap utvikle hverandre.

Hvordan gjøre hverandre trygge og kloke?

6 kommentarer:

Gry sa...

Thor-Arne bekreftet mine antagelser; 1.utkastet av problemstillingen var diffus.

Mette Raaholt sa...

Dette høres fornuftig ut. Å dele erfaringer kan være støttende i et veldig krevende og utfordrende arbeid.

Franciska sa...

Jeg syns du burde få med deg hvem du vil dele erfaringer med. Det blir liksom hengende litt i løse lufta...

Thor-Arne Johansen sa...

Fornuftig å dele erfaringer, men med hvem? andre lærere, foresatte, ledelsen?

Gry sa...

Jeg har ikke tenk å begrense "til hvem".
Dette er kunnskapsdeling for alle - som vil være nyttig for alle - tenker jeg.

Mats sa...

Synes du er i en heldig situasjon som kan være med å utvikle oss på et område som er svært aktuelt, men likevel for lite fokus rundt...

Tror det er viktig at din tankegang er at du skal forske sammen med dine kollegaer, ikke for oss. Dette er jeg spent på.

Mats

Presentasjonsmappe AVIK 6300

Da er PresentasjonsMappa så klar som jeg pr dd evner å få den, til tross for at jeg hele tiden vil se ting som burde vært sagt og gjort på en annen måte.
Etter-på-klokskap er den beste problemløser'n.

1. obligatoriske oppgave - REFLEKSJONSNOTAT AVIK 6300

Da har timen kommet for å levere det første REFLEKSJONSNOTATET innen emne AVIK 6300 - Nettstøttet læring.

Bloggen min er en form for dokumentasjon på min innsats, læring og feiling.

Tilbakemeldingen på besvarelsen.