Problemstilling med fokus på Autismespekterforstyrrelser

Hvordan etablere et kunnskapsnettverk om Autismespekterforstyrrelser?

Visjonen er å gjøre hverandre trygge og kloke gjennom kunnskap. Ved å dele erfaringer i arbeid med autisme-elever.

Rektor på Råholt ungdomsskole har utfordret meg til å dra i gang arbeidet med å opplyse, informere, dele erfaringer og i fellesskap utvikle hverandre.

(Forrige utkast)

søndag 28. oktober 2007

Hvorfor endre Problemstillingens tekst?

Problemstillingen må formuleres slik at jeg kan gi et svar, være på veg mot en konklusjon når emnet skal avsluttes.
- Hvordan gjøre hverandre trygge og kloke? -
Dette lar seg vanskelig besvares.
Men, utsagnet er egentlig min visjon med hele arbeidet mitt, så hvorfor skrev jeg ikke det med en gang. Istede for å formulere setningen til et åpent spørsmål.

Gjennom tolkningen av hvordan jeg formulerer meg, ser jeg poenget med utsagnet: "Bare du selv vet hva du tenker."

3 kommentarer:

Runar Oudmayer sa...

Jeg syns du svarer på det selv jeg når du sier at utsagnet (da inneforstått at det er mer et utsagn enn en problemstilling) er mer en visjon enn en problemstilling.

De begrunnelsene du gir er jo grunn god nok er de ikke? Blir det ikke vanskelig og veldig utfordrene og jobbe mot noe som ikke er klart definert og avgrenset tror du?

Det er viktig å ha klart for seg rammebetingelsene, og de forutsettningene man har. Da blir det kanskje lettere å sette opp begrensningene?

Thor-Arne Johansen sa...

Runar har et kjempepoeng, men må en problemstilling ha et svar? Kan ikke konklusjonen være at man har en ny problemstilling?

Franciska sa...

Joda i et ref.notat er jeg enig med deg T-A, men jeg mener nok at en problemstilling bør ha et spørsmål med en avgrensing slik at du ikke "skriver" deg i hjel.

Ofte er det lurt å finne ut hva du vil skrive og reflektere om først og så finne en problemstilling ut fra dette.

Presentasjonsmappe AVIK 6300

Da er PresentasjonsMappa så klar som jeg pr dd evner å få den, til tross for at jeg hele tiden vil se ting som burde vært sagt og gjort på en annen måte.
Etter-på-klokskap er den beste problemløser'n.

1. obligatoriske oppgave - REFLEKSJONSNOTAT AVIK 6300

Da har timen kommet for å levere det første REFLEKSJONSNOTATET innen emne AVIK 6300 - Nettstøttet læring.

Bloggen min er en form for dokumentasjon på min innsats, læring og feiling.

Tilbakemeldingen på besvarelsen.