Problemstilling med fokus på Autismespekterforstyrrelser

Hvordan etablere et kunnskapsnettverk om Autismespekterforstyrrelser?

Visjonen er å gjøre hverandre trygge og kloke gjennom kunnskap. Ved å dele erfaringer i arbeid med autisme-elever.

Rektor på Råholt ungdomsskole har utfordret meg til å dra i gang arbeidet med å opplyse, informere, dele erfaringer og i fellesskap utvikle hverandre.

(Forrige utkast)

fredag 26. oktober 2007

Fullt og helt IKT-skole i Australia

Min bror med familie har flyttet til Australia (i september 07), der min nevø på 13 år har begynt på en privat skole, Kardinia Int.College. Han har nå møtt en skole uten bøker, klasser eller fastlagte fag.
Dvs. eleven har hver sin pc og alle læremidlene er lagt inn på denne. Hovedleksa til hver dag er å møte med fulladet batteri. De tilhører grupper som er aldersblandet, og alle fagene de har, har de valgt ut selv. Masse morsomt og velge blandt og de har også en helt annen tilnærming til fagene.
Dere skal få høre mer om hvordan; en norsk normalt skoleflink gutt opplever denne skolehverdagen.

Mon tro om ikke dette er skolehverdagen Trond vil ha her i Norge også?

3 kommentarer:

Runar Oudmayer sa...

Australierne ligger langt fremme når det gjelder bruk og innføring av IKT. Ikke minst ligger de lysår foran når det gjelder Distant education.

De tør å prøve der andre vurderer eller tenker. De har klart å bryte med det tradisjonelle engelske skolesystemet og på dette område (som så mange andre) gjort sine egne tilnærminger. Det er masse spennende lesning ved å studere autralske nettsteder for læring.

Thor-Arne Johansen sa...

Spennende og skremmende på samme tid. Gleder meg til å få fortsettelsen.

Franciska sa...

De har med sine avstander en annen forutsetning for skole. Tidligere hadde de jo skole på radio...Men dette er kjempespennende! Jeg tenker at det er mye av dette vi kan lære noe av, samtidig er det godt å kunne møte læreren og se henne i øynene!

Presentasjonsmappe AVIK 6300

Da er PresentasjonsMappa så klar som jeg pr dd evner å få den, til tross for at jeg hele tiden vil se ting som burde vært sagt og gjort på en annen måte.
Etter-på-klokskap er den beste problemløser'n.

1. obligatoriske oppgave - REFLEKSJONSNOTAT AVIK 6300

Da har timen kommet for å levere det første REFLEKSJONSNOTATET innen emne AVIK 6300 - Nettstøttet læring.

Bloggen min er en form for dokumentasjon på min innsats, læring og feiling.

Tilbakemeldingen på besvarelsen.