Problemstilling med fokus på Autismespekterforstyrrelser

Hvordan etablere et kunnskapsnettverk om Autismespekterforstyrrelser?

Visjonen er å gjøre hverandre trygge og kloke gjennom kunnskap. Ved å dele erfaringer i arbeid med autisme-elever.

Rektor på Råholt ungdomsskole har utfordret meg til å dra i gang arbeidet med å opplyse, informere, dele erfaringer og i fellesskap utvikle hverandre.

(Forrige utkast)

søndag 14. oktober 2007

Bloggens utfordringer

Som fersk blogger stupte jeg fra 10 meter'n uten å ha sjekke vannstanden under.

Nå har jeg i skikkelig Donaldsstil hengi i løse lufta i ca to uker for å finne litt vann å lande i.

Det å bli en blogger, når man ikke har noe forkunnskaper eller erfaring med denne type tekstfordeling og -behandling er faktisk en utfordring. Det er det viktig å huske på når vi skal dra elevene igang.
Grunnleggende basiskunnskaper => Gi nybegynnerne en grunnoppskrift.

Jeg kasta meg over bloggens verden med stort pågangsmot. Trond klarte å få meg til å tro at - blogg er noen tastetrykk - vips er du i gang. Vel, en sannhet med visse modifikasjoner!
Tilstanden like før studiesamling 13.10. var bare noen tastetrykk rett UT av hele spetakelet ( dvs bloggen min).

Runars opplysning om at blogg er en prosess, hvor bloggen skal tilpasses meg og ikke omvendt, var en lettelse.

Jeg jobber videre og ser vannet stige under meg før jeg lander.

2 kommentarer:

Thor-Arne Johansen sa...

Tror du her uttrykker noe fler av oss tenker. Kan ikke få backa deg opp nok i denne sammenhengen.

For mange av oss var blogg noe fullstendig nytt.

For oss, elevene våre og de fleste andre i samfunnet er det slik at nye ting må læres/vises/skapes en sikkerhet rundt. Uten en form for innføring, tid og tolmodighet, er jeg redd det er fler av oss som virkelig leiter etter vannet. Kanskje vi finner det, kanskje ikke.

Franciska sa...

Hihi du har i allefall fått til noe jeg syns en blogg bør inneholde, nemlig humor! For å holde leseren interessert er det et godt verktøy.

Presentasjonsmappe AVIK 6300

Da er PresentasjonsMappa så klar som jeg pr dd evner å få den, til tross for at jeg hele tiden vil se ting som burde vært sagt og gjort på en annen måte.
Etter-på-klokskap er den beste problemløser'n.

1. obligatoriske oppgave - REFLEKSJONSNOTAT AVIK 6300

Da har timen kommet for å levere det første REFLEKSJONSNOTATET innen emne AVIK 6300 - Nettstøttet læring.

Bloggen min er en form for dokumentasjon på min innsats, læring og feiling.

Tilbakemeldingen på besvarelsen.