I dagligdags tale forenkles begrepet til autisme. De som har fått denne diagnosen har et utrolig særpreg og "er kun seg selv lik".Det er derfor svært viktig med individuelle tilpassede læringsopplegg for disse elevene.
Vi som jobber i skoleverket vil møte godtfungerende elever med denne diagnosen, og bør derfor sette oss inn i hvordan en autist tolker/misforstår mye av hverdagen fordi omgivelsene deres ikke tar hensyn til eller er uvitende om deres annerledeshet.
søndag 14. oktober 2007
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Presentasjonsmappe AVIK 6300
Da er PresentasjonsMappa så klar som jeg pr dd evner å få den, til tross for at jeg hele tiden vil se ting som burde vært sagt og gjort på en annen måte.
Etter-på-klokskap er den beste problemløser'n.
Etter-på-klokskap er den beste problemløser'n.
1. obligatoriske oppgave - REFLEKSJONSNOTAT AVIK 6300
Da har timen kommet for å levere det første REFLEKSJONSNOTATET innen emne AVIK 6300 - Nettstøttet læring.
Bloggen min er en form for dokumentasjon på min innsats, læring og feiling.
Tilbakemeldingen på besvarelsen.
Bloggen min er en form for dokumentasjon på min innsats, læring og feiling.
Tilbakemeldingen på besvarelsen.
4 kommentarer:
Det er viktig med individualisering, men hvordan har du tenkt til å få til dette i denne sammenhengen. (hvordan, når etc)
Tanken er å samle ideer i et nettverk. Så blir det opp til brukerne å tilpasse etter lokale forhold.
Her vil det alltids være biter som gir oss noen aha-opplevelser til videreforedling.
Innen spesialpedagogisk arbeid kan det nok være vanskelig å utrykke seg generelt. Du sitter på mye senitivt stoff, og som du sier er jo elevene individualister. Men jeg tror nok at det sitter mange rundt omkring på gode undervisningsopplegg som er verd å dele.
Det første som slår meg er også det at disse barna har enda større behov for individuell opplæring. Finnes det kanskje et nettverk på skolen din av personer i din type jobb? Finnes det nettverk for alle i Eidsvoll skolene i denne type jobb?
Legg inn en kommentar