Problemstilling med fokus på Autismespekterforstyrrelser

Hvordan etablere et kunnskapsnettverk om Autismespekterforstyrrelser?

Visjonen er å gjøre hverandre trygge og kloke gjennom kunnskap. Ved å dele erfaringer i arbeid med autisme-elever.

Rektor på Råholt ungdomsskole har utfordret meg til å dra i gang arbeidet med å opplyse, informere, dele erfaringer og i fellesskap utvikle hverandre.

(Forrige utkast)

torsdag 29. november 2007

Frustrasjon

Akkurat nå kunne jeg gått i demonstrasjonstog MOT norske fremmedord.

De er ment for å tydliggjøre budskapet, men oftest resulterer de i forvirring og misforståelser. Da fremmedordene kun beherskes av spesielt interessert.

Aksepterer import av engelske faguttrykk, men når det lages ord som Brukergrensesnitt (bindeledd mellom datasystem og bruker ) - Interaktivitet (inter- betyr mellom, men....?...)

Hvorfor må vi begynne å snakke norsk i koder? Hva er det som er så farlig med at andre (ikke ennå ferdigutdannede i faget) forstår hva som menes? Uttrykkene må jo likevel tolkes og brytes opp i mange ledd for å forstås, og hvor blir det av hensikten da?

Ressursbesparende - hmf

3 kommentarer:

Arnfinn tlf:47233568 akos@altiboxmail.no sa...

like frustrert jeg Gry, hva er vitsen, vi for bite tenna sammen og bruke ordboka, blir klokere da veit du HE HE

Arnfinn tlf:47233568 akos@altiboxmail.no sa...

like frustrert jeg Gry, hva er vitsen, vi for bite tenna sammen og bruke ordboka, blir klokere da veit du HE HE

Franciska sa...

Ja, vi har vel alle opplevd å stå å prate med et menneske som bruker mange fine ord vi ikke forstår - det gir ikke en god følelse...Noen ord må vi lære oss fordi det finnes ingen bedre, men andre kunne vi godt klart oss uten!
Ha en fin helg!! Helt fri for vanskelige fremmedord ;-)

Presentasjonsmappe AVIK 6300

Da er PresentasjonsMappa så klar som jeg pr dd evner å få den, til tross for at jeg hele tiden vil se ting som burde vært sagt og gjort på en annen måte.
Etter-på-klokskap er den beste problemløser'n.

1. obligatoriske oppgave - REFLEKSJONSNOTAT AVIK 6300

Da har timen kommet for å levere det første REFLEKSJONSNOTATET innen emne AVIK 6300 - Nettstøttet læring.

Bloggen min er en form for dokumentasjon på min innsats, læring og feiling.

Tilbakemeldingen på besvarelsen.