Problemstilling med fokus på Autismespekterforstyrrelser

Hvordan etablere et kunnskapsnettverk om Autismespekterforstyrrelser?

Visjonen er å gjøre hverandre trygge og kloke gjennom kunnskap. Ved å dele erfaringer i arbeid med autisme-elever.

Rektor på Råholt ungdomsskole har utfordret meg til å dra i gang arbeidet med å opplyse, informere, dele erfaringer og i fellesskap utvikle hverandre.

(Forrige utkast)

lørdag 10. november 2007

Stikkordsliste fra studiesamlingen 9.-10.nov 07

Slideshare (norsk presentasjon ang div verktøy)
VCT (norsk) undervisningsopplegg, maler,
VLE (virtual learning environment) softwareløsninger
PLE (personal learninge environment) eks iGoogle - Personlige læringsmiljø
API - Open Social (google-vare) - hvor flere program kan snakke sammen
Flock
iGoogle (presentasjon av Google)
iGoogle Reader
Fotoflexer bilderedigeringsverktøy, gratis
Zoho (tilsvarer iGoogle) PLE verktøy kan også kobles opp mot mobil
Begrepsforståelse <=> bruke samme stammespråk
Begrepsutvikling => opprettet egen wiki AVIK 6300 på ped.g.nettverk
Secondlife Simulator, Tredimensjonalt sosialt nettverk (spill). Se også 2020 Visions - imuv
IT-ordbok/PC-hjelpen

3 kommentarer:

Thor-Arne Johansen sa...

En flott, ryddig og ikke minst nyttig liste gry. Skal se om ikke jeg kan lage noe tilsvarende i bloggen min

Franciska sa...

Denne var veldig fin for meg som ikke var der, tusen takk!!

Arnfinn tlf:47233568 akos@altiboxmail.no sa...

Det er så bra Gry, dette er en nyttig liste for meg

Presentasjonsmappe AVIK 6300

Da er PresentasjonsMappa så klar som jeg pr dd evner å få den, til tross for at jeg hele tiden vil se ting som burde vært sagt og gjort på en annen måte.
Etter-på-klokskap er den beste problemløser'n.

1. obligatoriske oppgave - REFLEKSJONSNOTAT AVIK 6300

Da har timen kommet for å levere det første REFLEKSJONSNOTATET innen emne AVIK 6300 - Nettstøttet læring.

Bloggen min er en form for dokumentasjon på min innsats, læring og feiling.

Tilbakemeldingen på besvarelsen.